14 Mart 2014

Jason'un GAPS Hikayesi

GAPS Tedavisiyle sağlığına kavuşanların yaşanmış hikayelerinden örnekleri paylaşmak istiyoruz. GAPS Tedavisi konusunda sizi motive edebilecek gerçek hikayeler oldukları için, bu blogda bazılarını yayınlıyoruz.


Jason'un GAPS Hikayesi

Psikiyatrik Hastalık:
Şizoaffektif Bozukluk

"Yakında; tamamen iyileşmiş bir beyinle 37. yaşını kutlayacak olan 36 yaşında bir adamım. Kutlayacak çok şeyim var.

​Bipolar bozukluk-Şizofreni arası ve ağır bir hastalık olan Şizoaffektif bozuklukla teşhis edildim. Bu, hayatımı oldukça zor hale getiren çok güç bir durumdu. Bir süre önce GAPS Diyetiyle karşılaştım. Kısa bir sürede, bana bu teşhisin koyulduğu 15 yıl öncesinden beri ilk kez, kullandığım ilaçları neredeyse tamamen kesebilecek noktaya geldim.

​Geçmişte, bazı zamanlar biraz iyi hissettiğim dönemler olmuştu. Ancak o farklıydı; o dönemlerde de haplara devam etmem gerekiyordu. Hapları bırakmayı çok denedim ama imkansızdı; bırakınca tekrar kötü hissetmeye başlıyordum.

​Bu sefer değil. GAPS Diyeti işe yarıyor!

​Bir şey daha eklemek istiyorum: İlaçlarımı bırakmamın sebebi (yavaşça); diyette ilerledikçe, ilaçların beni daha kötü hissettirdiğini fark etmemdi (hapları attıktan yaklaşık 6-8 saat sonra). Bunun garip olduğunu düşündüm ama hemen; Zoloft, Ativan ve Abilify’ın negatif etkilerini hissettmemden kaynaklandığını fark ettim.

​Çünkü artık beynim onlara ihtiyaç duymuyordu ve hapların yan etkilerine maruz kalıyordum (uyutmaları, vb.). Bu yüzden onları yavaşça bıraktım.

​Sakin, tutarlı, sağlıklı ve iyi hissediyorum. Daha önceleri böyle değildim. Umarım iyileşmem, diğerlerine çok umut verir; çünkü kabul edelim, Şizoaffektif bozukluk, iki korkunç hastalığın birleşmesidir. Ben üstelik, iyice uç bir vakaydım. İyileşmem büyük bir başarıydı! Eğer ben hayatımı geri alabildiysem… herkes alabilir!

​Çok teşekkür ederim!! "

Jason - Kasım, 2010

Kaynak: Baden Lashkov – GAPS Guide

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder